waarom Brouwer

Met vaste routes binnen Duitsland, Oostenrijk en het verenigd Koninkrijk leveren wij uw producten op tijd en onder de juiste condities af

Betrouwbaar

Onze betrouwbare service is gebaseerd op neutraliteit: u bepaalt de informatie-uitwisseling tussen partijen. 
Wij garanderen leveringszekerheid en hebben transportcapaciteit beschikbaar voor u, ook in de drukste periodes. Bij Brouwer zijn beide zaken standaard en behoren ze tot onze kernwaarden.

Passie

Onze transportonderneming onderscheidt zich door hooggekwalificeerde chauffeurs en medewerkers. Hun expertise en toewijding waarborgen veiligheid, stiptheid en zorg voor uw lading. Dit garandeert niet alleen een soepele afhandeling, maar ook gemoedsrust voor onze gewaardeerde klanten.

Kwaliteit

Bij Brouwer is kwaliteit een topprioriteit. We waarborgen dit door direct persoonlijk contact met de juiste expert, snelle reacties op uw e-mails, directe updates over uw zending en vlotte maatwerkoffertes. Dit resulteert in duurzaam klantcontact en een persoonlijke benadering die uw tevredenheid garandeert.

Expertise

Sinds 1960 heeft Brouwer een rijke geschiedenis opgebouwd en beschikt daardoor over onschatbare kennis en expertise.
We benutten deze ervaring om uw transport vakkundig uit te voeren, in overeenstemming met regelgeving en binnen de vereiste voorwaarden.

innovatief

Het innovatieve karakter van Brouwer komt duidelijk tot uiting in ons moderne wagenpark, uitgerust met geavanceerde boordcomputers en het Transpas Enterprise transport management systeem. Deze combinatie biedt talloze mogelijkheden om aan al uw klantwensen te voldoen, waardoor we flexibel en efficiënt kunnen inspelen op uw behoeften.

Van vroeger tot nu

Geschiedenis van Brouwer

Op 14 juni 1918 vond een historisch moment plaats: de Zuiderzeewet werd getekend met de inpoldering van de Zuiderzee als doel. Op 28 mei 1932 werd het laatste gat van de Afsluitdijk gesloten, waardoor de Zuiderzee werd omgedoopt tot het IJsselmeer en waarbij het zoute water langzaam zoet werd.

Als gevolg van de afsluiting van de Zuiderzee werden de Urker vissers gedwongen uit te wijken naar de Noordzee en hun vangsten aan te landen in havens langs de Noordzeekust, zoals IJmuiden, Vlissingen, Scheveningen, en zelfs in Belgische havens zoals Breskens en Oostende. Op Urk rechtten men de rug en werd de uitdaging van het harde werk dat voor ons lag aangenomen. 

 

1960 -1995

Jurie Brouwer behaalde zijn vrachtwagenrijbewijs en werkte na zijn diensttijd een tijdje in de drankenhandel van zijn broer Frans, waar hij ook reed. Zijn eerste eigen vrachtwagen was een tweedehands Bedford, gekocht rond 1960. 

Overdag reed hij voor de boeren in de polder, en tot ’s avonds laat sleutelde hij om de vrachtwagen rijdende te houden. In 1962 werd echter de eerste Noordzeevis geveild op de visafslag van Urk. Dat jaar werden maar liefst 412 lossingen geregistreerd. De visafslag van Urk groeide in de daaropvolgende jaren uit tot een van de grootste en modernste visafslagen van Europa. Jurie stapte over op het transporteren van verse vis van de Noordzeehavens naar de visveiling op Urk. De verse vis werd vanuit het schip in houten kistjes met ijs gestort, die vervolgens op een platte vrachtwagen werden gestapeld. Hierover werd een zeil gespannen, waarna de tocht naar Urk beginnen.

Broer Frans had naast de drankenhandel ook een café genaamd Havenzicht. Aangezien de uitbater geen orde kon houden, klopte hij aan bij zijn schoonzus Grietje Brouwer-Hoekman, de vrouw van Jurie, met het verzoek het café voor een zestal jaren te runnen. Grietje, al moeder van vijf kinderen en in verwachting van haar zesde, zag geen problemen en kon het extra geld goed gebruiken. Hoewel Jurie Brouwer aanvankelijk niet blij was met het nieuws, werd het uitbaten van het café voortgezet. Grietje belandde achter de bar, wat uiteindelijk een groot succes bleek. Naast het café runnen kreeg ze nog drie kinderen, waarmee het totaal op negen kwam. Met het verdiende geld, zowel met vistransport als het café Havenzicht, kocht Jurie zijn eerste splinternieuwe DAF-vrachtwagen. De Urker vloot, de visafslag en de handel op Urk groeiden. Brouwer Transport groeide mee.

1995 – 2021

In 1995 nam zoon Jakob Brouwer het stuur over. De visserij verkeerde toen al in zwaar weer vanwege Europese regelgeving, en het transport van verse vis nam af. De koers werd verlegd van verse vis naar diepvriestransport. Met name richtte Brouwer zich op de internationale distributie van diepvriesvis naar Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

2021 - heden

In 2021 kwam neef Bram Vlot aan het roer. Samen met Kotra Transport uit Yerseke, dat een belang in Brouwer Transport nam, groeide het bedrijf naar 25 trekkende eenheden en 40 getrokken eenheden. De landen Duitsland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk worden meerdere keren per week bediend. Dankzij het sterke netwerk van Kotra kunnen we daar nog een heel aantal Europese landen aan toevoegen. Bovendien zijn er betrouwbare relaties met partners opgebouwd voor dekking in alle andere Europese landen.

Van vroeger tot nu

Geschiedenis van Brouwer

Op 14 juni 1918 vond een historisch moment plaats: de Zuiderzeewet werd getekend met de inpoldering van de Zuiderzee als doel. Op 28 mei 1932 werd het laatste gat van de Afsluitdijk gesloten, waardoor de Zuiderzee werd omgedoopt tot het IJsselmeer en waarbij het zoute water langzaam zoet werd. Als gevolg van de afsluiting van de Zuiderzee werden de Urker vissers gedwongen uit te wijken naar de Noordzee en hun vangsten aan te landen in havens langs de Noordzeekust, zoals IJmuiden, Vlissingen, Scheveningen, en zelfs in Belgische havens zoals Breskens en Oostende. Op Urk rechtten men de rug en werd de uitdaging van het harde werk dat voor ons lag aangenomen. 

 

1960 -1995

Jurie Brouwer behaalde zijn vrachtwagenrijbewijs en werkte na zijn diensttijd een tijdje in de drankenhandel van zijn broer Frans, waar hij ook reed. Zijn eerste eigen vrachtwagen was een tweedehands Bedford, gekocht rond 1960. Overdag reed hij voor de boeren in de polder, en tot ’s avonds laat sleutelde hij om de vrachtwagen rijdende te houden. In 1962 werd echter de eerste Noordzeevis geveild op de visafslag van Urk. Dat jaar werden maar liefst 412 lossingen geregistreerd. De visafslag van Urk groeide in de daaropvolgende jaren uit tot een van de grootste en modernste visafslagen van Europa. Jurie stapte over op het transporteren van verse vis van de Noordzeehavens naar de visveiling op Urk. De verse vis werd vanuit het schip in houten kistjes met ijs gestort, die vervolgens op een platte vrachtwagen werden gestapeld. Hierover werd een zeil gespannen, waarna de tocht naar Urk beginnen.

Broer Frans had naast de drankenhandel ook een café genaamd Havenzicht. Aangezien de uitbater geen orde kon houden, klopte hij aan bij zijn schoonzus Grietje Brouwer-Hoekman, de vrouw van Jurie, met het verzoek het café voor een zestal jaren te runnen. Grietje, al moeder van vijf kinderen en in verwachting van haar zesde, zag geen problemen en kon het extra geld goed gebruiken. Hoewel Jurie Brouwer aanvankelijk niet blij was met het nieuws, werd het uitbaten van het café voortgezet. Grietje belandde achter de bar, wat uiteindelijk een groot succes bleek. Naast het café runnen kreeg ze nog drie kinderen, waarmee het totaal op negen kwam. Met het verdiende geld, zowel met vistransport als het café Havenzicht, kocht Jurie zijn eerste splinternieuwe DAF-vrachtwagen. De Urker vloot, de visafslag en de handel op Urk groeiden. Brouwer Transport groeide mee.

1995 – 2021

In 1995 nam zoon Jakob Brouwer het stuur over. De visserij verkeerde toen al in zwaar weer vanwege Europese regelgeving, en het transport van verse vis nam af. De koers werd verlegd van verse vis naar diepvriestransport. Met name richtte Brouwer zich op de internationale distributie van diepvriesvis naar Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

2021 - heden

In 2021 kwam neef Bram Vlot aan het roer. Samen met Kotra Transport uit Yerseke, dat een belang in Brouwer Transport nam, groeide het bedrijf naar 25 trekkende eenheden en 40 getrokken eenheden. De landen Duitsland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk worden meerdere keren per week bediend. Dankzij het sterke netwerk van Kotra kunnen we daar nog een heel aantal Europese landen aan toevoegen. Bovendien zijn er betrouwbare relaties met partners opgebouwd voor dekking in alle andere Europese landen.